مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ طرح عمرانی و خدماتی استان از محل مالیات مشاغل و کسبه تامین اعتبار شد.

تامین اعتبار ۲۶ طرح عمرانی خراسان جنوبی از محل مالیات

به گزارش قدس آنلاین، علی کریمدادی با اشاره به اجرای طرح نشان دار کردن مالیات‌ها، اظهار کرد: برابر سیاست‌های کلان و راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور برای مشارکت فعال و موثر و مستقیم فعالان اقتصادی در انتخاب مستقیم طرح‌های عمرانی و خدماتی برای هزینه‌کرد مالیات پرداختی، ۲۷ طرح از خراسان جنوبی به مرکز اعلام شد که تعداد ۲۶ طرح از محل پرداخت مالیات پنج هزارو ۲۴۱ مودی استان تامین اعتبار شد.

وی افزود: میزان اعتبار لازم برای این ۲۶ طرح، مبلغ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال بوده است که هزار و ۴۱ میلیارد ریال آن توسط مشاغل و کسبه استان تعیین اعتبار شده و ۸۸۵ میلیارد ریال آن باقی مانده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ضمن تقدیر از مشاغل و کسبه استان جهت مشارکت فعال در انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر و همچنین تعیین محل هزینه کرد مالیات برای توسعه استان گفت: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده‌اند تا ضمن داشتن حداکثر منافع عمومی، با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

کریمدادی هدف سازمان امور مالیاتی کشور را شفاف سازی و اعتماد به فعالان اقتصادی دانست و گفت: در همین راستا طرح‌های تأمین اعتبار شده توسط مؤدیان مالیاتی در سایت سازمان به نشانی www.intamedia.ir/neshan در دسترس همگان قرار گرفته است و هر فرد می‌تواند با انتخاب استان و طرح‌های مورد نظر شهرستان خود، اعتبار ریالی هر طرح و مبالغ هزینه شده توسط مودیان مالیاتی را مشاهده کند.

وی با اشاره به شناسایی مودیان جدید مالیاتی در چند سال اخیر، گفت: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید در سطح کشور شناسایی شد که سهم خراسان جنوبی ۲۰ هزار مودی جدید بود.

کریمدادی ضمن تشکر از فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی به واسطه حضور پررنگ در تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: ما در این اداره‌کل کمترین تنش و نارضایتی را در سطح ادارات کل امور مالیاتی کشور داریم که همکاری اصناف، کسبه، فعالان اقتصادی، اتاق‌های تعاون و بازرگانی و همچنین برگزاری میزهای خدمت در استان نقش موثری در کاهش نارضایتی عملیاتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ مردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده است، بیان کرد: سال گذشته مالیات ۶۵ درصد مودیان مشاغل و کسبه استان صفر بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال عوارض مالیات به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده‌است.

کریمدادی افزود: از این مقدار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۱۲۷ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و ۴۴۸ میلیارد ریال به حساب اداره‌ کل امور عشایر استان واریز شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده‌ است گفت: همچنین پارسال ۳۱۰ میلیارد ریال به حساب حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی استان واریز شده است.

کریمدادی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی، اظهارکرد: خبرنگاران و رسانه‌های نقش مهم و تأثیرگذاری در آگاهی‌بخشی به مردم و گروه‌های مختلف جامعه از جمله معرفی مزیت‌های پرداخت مالیات ایفا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.